Sociale media zijn niet meer weg te denken uit onze maatschappij en worden als communicatiemiddel steeds belangrijker. Bekende voorbeelden van social media zijn Twitter, Facebook, Instagram, Whatsapp en YouTube.
Bij Roda'46 is de website het belangrijkste communicatiemiddel met de leden en vrijwilligers.
Daarnaast gebruikt Roda'46 onderstaande Sociale Media:
Facebook
https://www.facebook.com/Roda46
De Facebookpagina is een middel om Roda'46 extra in de schijnwerpers te zetten. Het brengt gebeurtenissen en de gang van zaken bij de club tot leven met reacties van leden, foto’s, filmpjes en nieuwsberichten. Toekomstige evenementen worden aangekondigd.
Het interactieve karakter speelt een belangrijke rol. Leden en andere betrokkenen kunnen er hun commentaren en beeldmaterialen kwijt, waardoor blijkt hoe zij de club ervaren. Dat blijkt overigens ook uit de zogenoemde ‘likes’ die volgers aan een update op de pagina kunnen geven.
Twitter
https://twitter.com/roda46leusden
Het karakter van Twitter is korter en vluchtiger dan dat van Facebook. De actualiteit speelt een grote rol. Twitter is heel geschikt om actuele updates mee te delen. In Twitter wordt vaak met een korte tekst te verwezen naar de website van Roda'46, waar uitgebreidere informatie te vinden is.
Instagram
RODA46LEUSDEN
Instagram draait, in tegenstelling tot de eerder benoemde social media, vooral om foto’s. Juist omdat foto’s zo veel meer kunnen zeggen dan tekst, wordt Instagram gebruikt om Roda'46 en de activiteiten op de club te tonen.
Laatste wijziging: 21-2-2020